Navelpiercingråd!

Jag tänke ge er lite råd om hur man kan få navelpiercingen att läka så bra som möjligt :)
Jag tyckte att min läkte bra så tänkte ge er tips på hur era också kan läka bra! :)
DAGARNA EFTER:
Efter att jag hade tagit mitt hål så någon dag efter, var det rött längst själv övrehålet och
det var skorpor, jag trodde att det var infekterat men det äre inte! Om ni tänker att det skulle ha varit ett vanligt sår skulle det sätt precis lika dant ut :) Det är viktigt att inte röra piercingen så mycket ( bara vid rengörning) Ha inte för tighta byxor eller linnen, vet inte varför men aja ;)

RENGÖRNING
När jag rengjorde min piercing gjorde jag så här:
1. tvättade händerna nooga i varmt vatten och tvål
3. Jagtog en topsoch blötte den. Sen tog jag med hjälp av topsen bort lla skorpor och rengjorde i själv naveln.
3. Jag använde mig av en barbella produkt och jag hällde upp 3 klickar i handen, gnuggade så det blev skum. Sen så smörjde jag in navelpiercingen, jag rörde på den så att det skulle komma in lite
tvälgrej till insidan av naveln också. Sen lät jag det värka i 1-2 minuter och hoppade in i duchen efer det. Det är viktigt att tvätta bort all tvål så därför tvättade jag bort det i duchen!
Jag torkade sen torrt med en renhanduk varje gång.
Jag gjorde detta 2 gånger om dan i 1-2 månader sen gjorde jag det en gång om dan.
,
När ska man byta?
Man ska byta när den har helt läkt. Men jag vet inte hur den ser ut när den är helt läkt men jag antar att det inte är rött och du ska kunna ta på den utan att det gör ont. Jag bytte dock för tidigt och nu har den blivit röd igen. Inte infektion tror jag iaf :)
,
Innan jag tog hål, läste jag mycket på internet hur man ska sköta om det, hur ont det kommer att göra mm. och det kan jag rekomendera att göra :)





Postat av: sofiahedberg

jag bytte också förtidigt men jag äter e-vitaminer och då finns de en chans att de läker snabbare! :)

2012-01-21 @ 16:59:20
URL: http://ssofiahedberg.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback